Nyt kun saatiin vuodeasiat kuntoon, niin täytyyhän vuodevaatteetkin laittaa kondikseen, eikös juu! Liinavaatteita oli kertynyt pestäväksi ja meillä aina silitetään tyynyliinat. Pussilakanoita en silitä, mutta yöpyjän on mukava kallistaa päänsä puhtaalta tuoksuvalle, sileälle tyynyliinalle.
Pussilakanoiden mukana tulevat tyynynpäälliset ovat kohtalaisen laatuisia. Kuvalla huomio. Ostin nuo syksyllä Tokmannilta. Ovat napakkaa laatua ja kivannäköinen kuosi. Mutta voi kauhistus kun ostin syksyllä Tokmannilta edullisia irtotyynynpäällisiä! Ne on leikattu kieroon. Ei langansuuntaisesti. On kamalaa silittää tyynliinoja, jotka kiertyvät käsitellessä mutkille. Eivät ole edes kovin laadukkaita. Tilasin joskus Jyskistä edullisia tyynyliinoja. Ne on leikattu ja ommeltu lankasuoraan, mutta ovat ensimmäisen pesun jälkeen kuin lattialuutuja. Pesen liinavaatteet ennen käyttöä. Ikean tyynyliinat ovat hiukkasen parempaa materiaalia. Täytyisi käydä tilkkukangasvarastolla ja sieltä ottaa ja ommella itse tyynynpäällisiä. Jyskin alennustyynyliinat joutavat matonkuteiksi. Tilasin Jyskistä kalliimpia tyynyliinoja. Toivotaan että ne ovat laadukkaampia. Hyvää ei saa halvalla.

Ei kommentteja:
Lähetä kommentti